بی نام...


این روزها دست و دلم به نوشتن نمی رود... بی اخلاقی های برخی از سیاست مداران، دلی برای نوشتن باقی نگذاشته... سخت است برایم باور این اختلافات و کشمکش ها در این برهه حساس...


نمی دانم چه باید کرد...

دغدغه این روزهایم شده کمک به سرپا نگه داشتن شرکت برای عبور از این شرایط...

چند روز قبل بود... در مسیر شرکت، پیرمرد رنجوری که ظاهری آبروند داشت سر در سطل زباله فرو برده بود و کاغذ باطله جمع می کرد... صحنه بسیار رقت باری بود... صحنه هایی که انگار از یاد برخی از مسئولین رفته...

غصه ام می گیرد از این اوضاع... از تنهایی او...


نظرات 8 + ارسال نظر
یک سوال جدی جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 14:50

ببخشید من دارم از تریبون سو استفاده میکنم، به دلیل اینکه بناداریم در پلاس فعالیت نکنیم، کاملاً تریبونمون را از دست دادیم.

سوال:
یک وقت هایی ذهن انسان به شدت مشغوله، در موضع اجرا یا عمل یا حل مسئله سنگینی است. طوری که کاملاً اثرات جسمی هم داره. اگر تجربه کرده باشید و مثل گوینده سوال ضعیف النفس هم باشید، شاید بدونید این طور وقت ها فرد احساس میکند نمازی که میخواند اگر گناه نباشد...(استغفرالله) به نظر شما دوای درد در این اوقات چیست؟

به جواب سوال به شدن نیازمندیم.

یک سوال جدی جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 14:55

اصلاحیه:
اصل سوال:
در این اوقات چه باید کرد که قلب از آن مسائل سنگین کنده شود و متوجه نماز باشد؟

پ.ن: آدم خوش درک و ذوقی میگفتند: میگفتند مسائل دنیایی تون را قبل نماز به خدا بسپارید، بعد نماز تمیز و حل شده تحویل بگیرین. مثل اینکه کفش ها را به یک بزرگواری بسپارین و برین. وقتی برگردین نه تنها کفش ها را پس میده، که تمیزشون هم کرده و واکس هم زده.

الان که کمی واکاوی کردم، دیدم سنگینی درگیری برای اینه گاهی که میخوام سرنخ مسائل از دستم درنرود و مدام درگیرتر میشوم...

ولی به جواب همچنان نیازمندیم.

:)

بله ما از شما به دلیل توقف پلاس تشکر ویژه می نماییم.

سخنی که نقل قول کردین خیلی جالب بود.

این موضوع من را به یاد آیه زیبایی از قرآن کریم انداخت...

رِجَالٌ لا تُلْهِیهِمْ تجَرَةٌ وَ لا بَیْعٌ عَن ذِکْرِ اللَّهِ وَ إِقَامِ الصلَوةِ وَ إِیتَاءِ الزَّکَوةِ یخَافُونَ یَوْماً تَتَقَلَّب فِیهِ الْقُلُوب وَ الاَبْصرُ

مردانى هستند که تجارت و معامله ، از یاد خدا و نماز خواندن و زکات دادن غافلشان نمى کند. و از روزى که در اثناى آن روز دلها و دیدگان زیر و رو شود بیم دارند ...

لِیَجْزِیهُمُ اللَّهُ أَحْسنَ مَا عَمِلُوا وَ یَزِیدَهُم مِّن فَضلِهِ وَ اللَّهُ یَرْزُقُ مَن یَشاءُ بِغَیرِ حِسابٍ

تا خدا بهتر از آنچه کردند پاداششان دهد و از کرم خویش افزونشان کند و خدا هر که را بخواهد بى حساب روزى مى دهد ...

روزگاران جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 19:50

در ادامه مطلب...

حال سوال اینست که چطور هیچ تجارتی این افراد را از یاد خدا غافل نمی کند؟

جواب عملیاتی جامعی به ذهنم نمی رسد و تنها به یک نکته می توانم اشاره کنم... عبادت در شب...

به نظرم عبادت شبانه اثر عجیبی بر ذهن افراد می گذاره. وقتی به موضوعی قبل از خواب فکر می کنید این موضوع در ذهن ماندگاری بیشتری دارد. به همین خاطر خواندن دعا و نماز در شب می تواند بسیار اثر گذار باشد.

یک وقت هایی حس می کنم نابرده رنج طلب گنج می کنم...

خیلی سوال خوبی بود و ممنون که شما هم در این خانه گرد و خاک گرفته نشاط آوردی خواهر جان :)

.. شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 00:18

قبل از نماز به حضرت ولی عصر توجه کنیم .
حتما نماز را در اول وقت بخوانیم .
آیت الله بهجت فرمودند که اثر تکوینی نماز اول وقت حضور قلب است. (نقل به مضمون)

میعاد شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 22:04

دعایت می کنم .. اگر چند که می دانم حقیرم

شما که بزرگی و خواهری را در حق ما تمام کردی :)

M.M یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:26

سلام
خوبی؟
دیشب به دوستانم میگفتم صبور باشید این اوضاع هم میگذرد من که حتی نمیرسم اخبارهای داخلی را ببینم اما اینجا موادی که تمام شده است را نمی توان خرید یهنی اینکه هیچ یعنی این که زحمت های شبانه روزی عمر ادم رفت داریم همه ما گیج شده ایم نه میشود طرح را با این اوضاع برای دفاع برد نه می توان جمعش کرد اوضاع چه گونه ای است نمی دانم....

سلام مریم جان.

خدا را شکر... شما خوبی؟

انشا الله درست می شود عزیز جان. میعاد خیلی زیبا نوشته... من هم به جمله او بسنده می کنم :)

میعاد یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:56

چون حلقه های بلا سخت به هم آید َ گشایش به در آید !
خوب است که می دانی باید صبور بود M.M جان

حسینی دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:07

http://faslehejrat.blogsky.com/

یک جایگزین!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد