الذین یبلغون رسالات الله...

خوبست کمی این مفهوم جهاد فرهنگی را روشن تر کنیم...


"تبلیغ یعنی رساندن. رساندن چه؟ رساندن آن حقایقی به اذهان و دل های مخاطبان که بدون آن دچار خسارت خواهند شد... تبلیغ هم جنبه الهی دارد هم جنبه انسانی، چون دستگیری از دل ها و ذهن ها و انسانهایی است که دچار عدم علم و شک شده اند... به این وظیفه باید با این چشم نگاه کرد...


تبلیغ یعنی رساندن؛ باید برسانید. به کجا؟ به گوش؟ نه، به دل...


بعضی از تبلیغ های ما حتی به گوش هم درست نمی رسد.... اگر ما بتوانیم پیام خدا را به دلها منعکس کنیم و آن نور درخشنده را به جانهای پاک بتابانیم، وظیفه بزرگ خودمان را انجام داده ایم، این همان وظیفه پیامبران است.


البته کار فرهنگی فقط درس دادن و گفتن نیست. گاهی شما به دست یک نفر قرصی می دهید، یا در دهان کسی لقمه ای می گذارید. این کار فرهنگی است... وقتی که صحبت از کار فرهنگی می شود، ذهنتان فورا به سمت محله و روزنامه و امثال اینها نرود... کار فرهنگی آن چیزی نیست که لباس فرهنگی دارد... کار فرهنگی یعنی روح فرهنگی در آن باشد، یک حرکت فرهنگی باشد، رشد بدهد و فعل و انفعال را در ذهن و مغز و جان و عواطف انسان به وجود آورد.


اگر شما مدرسه درست کردید، ولی این مدرسه در روح کودکی که هدف و آماج کار تبلیغی شماست، اثر مثبت نگذاشت، این کار چیست؟ می توانید ادعا کنید که کار فرهنگی است؟ نه این کار ضد فرهنگی است.


اهمیت...


حتی تشکیل حکومت اسلامی، جهاد فی سبیل الله، مبارزات بزرگی که علمای دین و اولیای دین و انبیای الهی انجام داده اند، به نحوی مقدمه برای این هدف است که حقایق الهی به دلهای پاک برسد... بزرگترین و نفیس ترین و گرانبهاتربن امانتی که خدای متعال به ما داده است، معارف الهی و حقایق الهی است، این ها را بایستی به صورت ناب و خالص، هر چه نزدیکتر به واقع به دست بیاوریم و آن را به مخاطب برسانیم..."


لینک کتاب را یکی از دوستان لطف کردند و در نظرات گذاشته اند.


http://www.emobalegh.com/fa/index.php?Page=definition&UID=237603

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:26

http://www.emobalegh.com/fa/index.php?Page=definition&UID=237603

qpyhlwvslk سه‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 13:59 http://www.kuqplgdtza.com/

ocqscspv{fhbsbo, <a href="http://www.zhtesfjpvn.com/">clufujyibm</a> , [url=http://www.pcwfsodkcc.com/]vizjjgnkbe[/url], http://www.kjufijuymp.com/ clufujyibm

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد