جهاد فرهنگی

جهاد فرهنگی...


نام کتابی است که خانم حسینی برایم فرستاده اند.


یک جبهه جنگ را فرض بفرمایید که یک مجموعه سرباز، با فداکاری و با قدرت تصمیم می جنگند؛ مثل جنگی که ما هشت سال در جبهه داشتیم. در آن زمان از هر کدام علت مبارزه را می پرسیدی می گفت: "وظیفه من است. امام گفتند، دستور دینی من است. دشمن به کشور من تجاوز کرده، مرزها و ناموس مرا تهدید می کند؛ ما ملت زنده ای هستیم و باید از خودمان دفاع کنیم".


او مجموعه ای از باورهای ذهنی را برای شما در میان می گذارد که اعتقاد به خدا، اعتقاد به قیامت، اعتقاد به شهادت، اعتقاد به دستور امام و اعتقاد به اینکه من ملتی هستم که باید از خود دفاع کنم در آن هست. این اعتقادات موجب شده تا این جوان از همه چیز بگذرد و جان خودش را به خطر بیاندازد.


حال اگر در همین حالی که این جوان در این میدان می جنگد، یک نفر بیاید، بنا کند در این باورها خدشه وارد کردن و مثلا بگوید: "این که شما می گویید این دشمن متجاوز است، چه تجاوزی است؟ ما اول حمله کردیم". شروع کند در ذهنیت او رخنه کند و اعتقاد او را به متجاوز بودن این دشمن و به فضیلت و ارزش شهادت تضعیف کند؛ خوب شما می بینید این جوان مومن آماده که مثل گلوله ی سوزانی به سمت سینه دشمن حرکت می کرد، با این تبدیل باورها تبدیل به چه می شود؟ همین آدم، با همین شخصیت، با همان استعداد، با همان قدرت بدنی، با همان هوش و توان ذهنی، با تبدیل محتوای ذهنی خودش، از یک موجود فعال و پیشرو اثرگذار، تبدیل به یک موجود منفعل منهزم می شود.


"مداد العلماء افضل من دماء الشهداء" معنایش این است. این نقش فرهنگ است. 


عده ای خیال می کنند که ما وقتی به تهاجم فرهنگی غرب حمله می کنیم، فقط مساله مان این است که یک نفر در خیابان حجابش را درست رعایت نکرده... این فرعی است... اصل قضیه آنست که داخل خانه هاست و از مجامع جوانان سرچشمه می گیرد....آن که آشکار نیست... جوانان ما شهوات را دور انداختند، راحتی و لذت را دور انداختند، رفتند در میدان مبارزه و توانستند دشمن را به زانو درآورند. حال دشمن از جوانان ما انتقام می گیرد. انتقامش چیست؟ انتقام دشمن اینست که جوانان ما را به لذات و شهوات سرگرم کند. پول خرج می کنند، عکس مبتذل چاپ می کنند و مجانی بین جوانان منتشر می کنند... این هجوم یک مهاجم است... هدف تهاجم فرهنگی دشمن اینست که ذهن مردم را عوض کند، از راه اسلام منصرف نماید و از مبارزه نا امید سازد. 


جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در ذهن ها و دل های مردم...


* این کتاب مجموعه سخنرانی های آقای خامنه ای است با محوریت فرهنگ


نظرات 3 + ارسال نظر
MR یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 19:25

با اجازه نویسنده محترم وبلاگ خواهش می کنم سوال زیر را به ادامه متن اضافه کنید و نظر بدهید .
" چه باید کرد ؟ "

روزگاران دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:24

به گمانم این کتاب دقیقا با همین هدف انتشار یافته که راه را نشان دهد.

مطالب از بیان ضرورت این مبارزه و اهداف تهاجم آغاز می شود و در ادامه ابزارهای جهاد را ذکر می کنند. انشا الله اگر عمری باقی بود مطالب را در طول زمان به اشتراک می گذاریم و در موردشان بحث می کنیم.

[ بدون نام ] دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:23

http://amiramar.blogfa.com/post-206.aspx

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد