به مناسبت میلاد امام رضا علیه سلام ...

امام رضا (ع):


لا یتـم عقل امـرء مسلـم حتـى تکون فیه عشر خصـال : الخیــر منـه مـامــول. و الشر منه مامـون. یستکثر قلیل الخیر من غیره, و یستقل کثیر الخیر مـن نفسه. لا یسام من طلب الخـوائج الیه, و لا یمل مـن طلب العلـم طول دهره. الفقرفى الله احب الیه من الغنى و الذل فى الله احب الیه مـن العز فى عدوه. و الخمـول اشهى الیه من الشهره.

ثـم قال (ع) العاشره و ما العاشره؟ قیل له: ما هى؟ قال(ع): لایرى احدا الا قال: هو خیر منى و اتقى.


عقل شخص مسلمـان تمـام نیست, مگر ایـن که ده خصلت را دارا بـاشـد:
1ـ از او امید خیر باشد.
2ـ از بدى او در امان باشند.
3ـ خیر اندک دیگرى را بسیار شمارد.
4ـ خیر بسیار خود را اندک شمارد.
5ـ هـر چه حـاجت از او خـواهنـد دلتنگ نشـود.
6ـ در عمر خود از دانش طلبى خسته نشود.
7ـ فقـر در راه خـدایـش از تـوانگـرى محبـوبتـر بـاشــد.
8ـ خـوارى در راه خـدایـش از عزت بـا دشمنـش محبـوبتـر بـاشــد.
9ـ گمنـامـى را از پـر نـامـى خـواهـانتـر بـاشـد.
10ـ سپس فـرمـود: دهمى چیست و چیست دهمى ؟ به او گفته شـد: چیست؟ فـرمـود:

احـدى را ننگـرد جز ایـن که بگـویـد او از مـن بهتـر و پـرهیز کـارتـــر است.


تحف العقول , 443.


میلاد او بر عالمیان مبارک باد.


پ.ن 1: امام رضا علیه سلام:


الایمان اربعه ارکان: التـوکل على الله, و الرضا بقضاء الله و التسلیم لامـر الله, والتفویض الى الله.


ایمان چهار رکن دارد:


1ـ توکل برخدا
2ـ رضا به قضاى خدا
3ـ تسلیم به امر خدا

4ـ واگذاشتن کار به خدا.


تحف العقول,ص 445


پ.ن 2: از کارم اسسسسسسسستعفففففففا داددددددددددددددم  خیلی خوشحالم.


نظرات 3 + ارسال نظر
M.M یکشنبه 17 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:11

سلام عزیزم خوبی
عیدت مبارک من امروز بالاخره توی این روز مبارک کار ازمایشگاهی اصلیم رو شروع کردم خودش برکت بدهد!این GRE را پیش تر از این میبایست میدادی امتحانش را
نگران فرصت نباش مطمئنم خداوند جای بسیار خوبی را با توجه به تلاشت واست در نظر گرفته بعد هم خوش به حالتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتدوست خوب هم نعمتی استتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

سلام مریم جان

ممنونم عید شما هم مبارک باسد. انشاالله که موفق باشی :)

بله... بایستی می دادم اگر ت.ن.ب.ل.ی می گذاشت!!

ممنونم... بله دوستان خوبی مانند شما نعمتند :)

امیر دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:11

سلام

در مورد پ.ن 2 تبریک میگم برای بقیه هم دعا کنید تا خدای نکرده رزومه شون اینطور نباشه :

http://up6.iranblog.com/images/9hasquqloapdjq0f711.jpg

سلام

ممنونم. انشاالله خیر باشد.

د دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 19:36

مهدیه جان، D:
خیلی جا خوردم ، یه دفه.....
انشاالله خیره، خیلی خیر...

خودم هم جا خوردم!! تا شنبه قصد نداشتم به این زودی استعفا بدم یهو تصمیم گرفتم که عزمم را جزم کنم.

انشاالله خیر باشد... ممنونم.

التماس دعا عزیز جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد