مناجات امیدواران


ای خدا! آن کیست که بر تو وارد شد و درخواست مهمانی کرد و تو مهمان نوازی اش نکردی؟!


و آن کیست که به امید عطای تو به درگاهت فرود آمد و محرومش ساختی؟!


آیا نیکو است که من از درگاهت محروم برگردم در صورتی که من مولایی که به لطف و احسان وصف شود٬ جز تو نمی شناسم؟!


چگونه به غیر تو امید داشته باشم در صورتی که هر خیر و نیکویی به دست  تو است؟!


و چگونه آرزومند جز تو باشم در حالی که ملک آفرینش و حکم و فرمان بر خلق مخصوص تو است؟!


آیا از تو قطع امید کنم در حالی که تو درخواست نکرده به من احسانها کردی؟! آیا تو مرا به فقیری مثل خودم محتاج می کنی در حالی که به ریسمان تو چنگ زده ام؟!


ای خدایی که قصدکنندگان به رحمت تو سعادت یافتند! و آمرزش طلبان از نقمت های تو رنج و سختی ندیدند!


چگونه تو را فراموش کنم در صورتی که تو همیشه مرا در یاد داری؟! و چگونه از تو غافل گردم در صورتی که تو پیوسته مراقب حالم هستی؟!


اای خدایی که هرکس از هرجا بگریزد به سوی او پناه برد! و هرکس هر چه بخواهد از درگاه او امیدوار است!


ای بهترین کسی که می توان به او امید داشت! و ای کریم ترین کسی که می توان از او درخواست کرد!


ای کسی که گدایش را رد نمی کند و آرزومندش را مأیوس نمی کند!


ای کسی که درگاهش بر روی کسانی که او را می خواهند باز است! و حجابش را بر روی امیدواران بر داشته است!


* مناجات خمس عشر، مناجات امیدواران



نظرات 2 + ارسال نظر
فاطمه چهارشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 22:13

سلام

وای که چقدر این دعاها تو ماه رمضون میچسبه!

کاش میشد قدر این شبها رو بدونیم! (البته اینو به خودم گفتم!)

سلام فاطمه جان

:)

من رو در دعاهات فراموش نکنی ها!!

م.ر چهارشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 23:56

سلام مهدیه جان
طاعاتت قبول باشه عزیزم
امیدوارم که من رو هم از دعا هات بی بهره قرار ندی
خیلی ممنون از اینکه این مناجات های زیبا رو برامون انتخاب کردین
می دونی من بعضی وقت ها حیفم می آدکه چرا در زمان کودکی و نوجوانی که ذهن آمادگی بیشتری داره این ادعیه رو از بر نکردم ... می خوایم دعا کنیم و لی بلد نیستیم . البته خودم رو می گم

سلام مریم جان

احوالات؟ انشاالله طاعات و عبادات شمت هم مقبول درگاه حق باشند.

واقعا مناجات های زیبایی هستند. یک ویژگی مهم برای افراد تنبلی مانند من دارند که کوتاهند و هر شب می توان یک یا دو مناجات را خواند. نمی دانی که چقدر حسرت می خورم از اینکه زودتر نخواندمشان. قبل از خواب به شدن توصیه می شوند به همراه یک صفحه از قرآن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد