اندر مقام صبر (ادامه)


"... واکنش های حضرت فاطمه (ع) در چارچوب صبر جمیل تبیین و تحلیل می شود و افزون بر آن دو معنا و مفهوم را به شکل پیام به انسان ها می آموزد.


پیام نخست این گریه ها و مویه ها را می بایست دراین جست که نه تنها امت اسلام بلکه بشریت از پیام آوران آسمانی محروم شده اند و این مصیبت بزرگی است که تنها اهل آن می فهمند و آن را ادراک می کنند.


پیام دیگری که این حرکت داشت پیامی سیاسی است؛ از این روست که با واکنش های تند دولت مردان و حاکمان وقت روبه رو شد. کسانی که پیغام می فرستادند که دست از مویه بردارد. دولت مردان صاحب قدرت و نفوذ بودند که بار سیاسی حرکت فاطمی را شناخته و دانسته بودند. 
زنان برای دلداری نزد ایشان می آمدند و آن حضرت از مصیبت عظمای دیگری سخن می گفت که نظام ولایی بدان دچار شده بود و کودتای عده ای از مردم، نظام ولایی را از سلطه رهبری امت بیرون رانده بود. اکنون امت بی سرپرستی معصوم و حجتی کامل راهی را درپیش گرفته بود که آثار آن در دو بعد خانوادگی و امتی ظهور می کرد."


پ.ن: چند وقتیست که دست و دلم به نوشتن نمی ره... شبیه زمانهایی شدم که یک جمله را روی کاغذ می نویسی اما سریع خطش می زنی...



نظرات 2 + ارسال نظر
د چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:16

سلام خانووم.
احوال شما؟
کار تابستان هم ادامه داره؟ :(
همچنان نمیرسی به ما سری بزنی؟

ایام رجب انشاالله پربرکت سپری میشه؟ از خدا میخوام هممون این روزها را طوری سپری کنیم که قدری از شب قدرش را بفهمیم.

محتاج دعای خیر... :)

سلام عزیز جااان

بله این کار همچنان ادامه داره... دلم تنگ شده... خیلی زیاد...

خیلی ممنونم از دعای بسیار خوب و مهربانی های همیشگی ات...

انشاالله این ایام برایت بسیار پر برکت باشند.

:)

التماس دعا

میقات چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:43

سلام مهدیه جان
حال و احوال ؟
ایشالا که خوب خوب باشی و هر روز بهتر از دیروز (دینگ دینگ)
:))

امیدوارم از ایام پر برکت ماه رجب بهره وافر ی ببری !
من هم دعا گوی شما هستم .
با اجازه ..

سلام خانوم گل

خدا را شکر، احوال شما چطوره؟

ممنون از لطفت و مهربانیت. بسیار محتاج دعا هستم عزیزم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد