یک روز خوب خدا


خدای مهربانم شکرت... حالم بسیار خوش است...


چند وقتی بود که حوصله خودم را نداشتم چه برسد به نوشتن. مطلب قبلی را هم فقط محض خالی نبودن عریضه و با کلی کلنجار رفتن نوشتم... اما امروز حالم بسیار خوبه... آرامشی که چند روزی گمش کرده بودم را دوباره یافتم!!


مسجدی نزدیک محل کارم هست که گاهی موقع برگشتن مهمانش می شم... چند وقتی می شد که فرصت رفتن پیدا نمی کردم... نرفتنم از آن کوتاهی های نا بخشودنی بود!!! امشب بعد از مدتی طولانی مجددا مهمان این خانه عزیز شدم، البته یک مهمان درب و داغون و خسته... دلم واقعا برای فضای مسجد و نماز جماعت تنگ شده بود.


خانم ها در طبقه بالا هستند و وقتی می نشینی روبرویت آیه ای می بینی که بالای محراب نوشته شده:


"فَاذْکُرُونى أَذْکُرْکُمْ وَ اشکرُوا لى وَ لا تَکْفُرُونِ"


یک کار خوبی که انجام می دن قرآئت قرآن بین دو نمازه. من همیشه دعا می کنم که قاری اش همان قاری خاص باشه. فردی که واقعا قرآن را زیبا تلاوت می کنند و فکر می کنم قاری سرشناسی باشند، الان هر چه به ذهنم فشار می آرم اسمشون یادم نمی آد!! زیبایی آیات با قرائت ایشون بیشتر نمود پیدا می کنه.


آیه های امشب برایم آیات خاصی بودند... با آن صوت دلنشین روحم جانی تازه گرفت، همه دلتنگی هایم را در خودش حل کرد و از بین برد... راستی هر شب یک آیه منتخب هم در مسجد قرائت و بعد از آن تفسیر می شه. آیه امشب آیه سوم سوره شعرا بود که من در اینجا آیات قبل و بعدش را هم آوردم.


بسم الله الرحمن الرحیم


طسم (1)


تِلْک ءَایَت الْکِتَبِ الْمُبِینِ(2)


لَعَلَّک بَخِعٌ نَّفْسک أَلا یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ(3)


إِن نَّشأْ نُنزِّلْ عَلَیهِم مِّنَ السمَاءِ ءَایَةً فَظلَّت أَعْنَقُهُمْ لهََا خَضِعِینَ(4)


وَ مَا یَأْتِیهِم مِّن ذِکْرٍ مِّنَ الرَّحْمَنِ محْدَثٍ إِلا کانُوا عَنْهُ مُعْرِضِینَ(5)


فَقَدْ کَذَّبُوا فَسیَأْتِیهِمْ أَنبَؤُا مَا کانُوا بِهِ یَستهْزِءُونَ(6)


طسم (1)


این قرآن آیات روشن کتاب خداست (که بر تو نازل گردید) (2)


(ای رسول ما) تو چنان در اندیشه هدایت خلقی که خواهی جان عزیزت را از غم اینکه ایمان نمی آوردند هلاک سازی (3)


ما اگر بخواهیم از آسمان مشیت آیت قهری نازل گردانیم که همه به جبر گردن به زیر بار ایمان فرود آورند (4)


هیچ آیت و ذکری از خدای رحمان بر آنها مجدد نیامد جز آنکه از آن اعراض کردند (5)


همانا این کافران آیات خدا را تکذیب کردند و بزودی حادثه هلاک آنانکه بآیات حق استهزاء کردند به اینان خواهد رسید (6)


بعد از مسجد، پیاده روی در این هوای دلچسب بارانی هم برای خودش لطفی داشت و به حال خوبمان رنگ و بویی دیگر داد. خدایا شکرت به خاطر لحظه هایی که می گذرند... به خاطر روزهای برفی و بارانی امسال که گذشتند و به خاطر روزهای بهاری و آفتابی که شاید اگر عمرم باقی بود ببینمشون...


نظرات 2 + ارسال نظر
همت پنج‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:52 http://heyatonline.blogfa.com

چند وقت پیش وارد مسجدی شدم اما به نماز جماعت نرسیدم(معمولا هر مسجدی سر راهم باشه میرم) شب جمعه بود و ظاهرا قرار بود دعای کمیل بخونن ولی همه نمازگزارها رفتن و جز مداح و همراهش و خادم کسی نموند!!
مشغول نماز شدم و هم زمان دعای کمیل شروع شد
چشمتون روز بد نمبینه صدای این مداح طوری بود از نماز که چیزی نفهمیدم هیچ تخته گاز نماز اول رو تموم کردم و فرار... حتی کاپشن رو هم بیرون مسجد تنم کردم که از صدای ایشان مستفیض نشم

به نظرم یکی از مسائلی که حضور مردم را در مساجد بیشتر می کنه وجود پیش نماز، مداح و یا قاری خوبه. کلا بر روی خواندن قرآن با صوت زیبا خیلی تاکید شده، البته این نظرات کاملا بدیهی هستند و من اینجا تنها بهشون اشاره ای کردم.

د پنج‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 14:44

!!!!
جسارتاً شدت تاسفم از کامنت بالا را نتونستم با هیچ جمله یا خاطره ای بگم. به اشاره ای اکتفا میکنم.
همه رفتن... دعای کمیل... به خاطر صدای مداح... خالی کردن مسجد... اونم شب جمعه

شنیده ام، سند معتبر ندیدم: روایت است در آخرالزمان صفوف مساجد پیوسته، دل ها از هم جداست....

---
سلام مهدیه جان،
انشاالله این بسط روح و اقبال دل برات هرچه بیشتر برکت داشته باشه، و با استفاده ازش بتونی مدام تمدیدش کنی :)

سلام بر دوست عزیزم

ممنونم عزیزم، انشاالله که اینطور باشه. بازم ممنونم از دعای خویت :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد